By: diena.lt
Neetiška ar klaidinanti reklama gali pakenkti įmonės reputacijai, dėl tokios reklamos įmonė gali prarasti dalį klientų, tačiau nuo neetiško elgesio tai nesustabdo.
Per 2010 metų pirmąjį pusmetį už klaidinančia reklama Lietuvos bendrovėms buvo skirta beveik 300 tūkst. litų baudų – dvigubai daugiau nei per pernai visus metus, pirmadienį informuoja dienraštis “Verslo žinios”.
Vienas didžiausių reklamos užsakovų Lietuvoje telekomunikacijų operatorius “Omnitel” – ne kartą baustas už klaidinančią reklamą. Vien 2009-2010 metais bendrovė gavo kelias baudas, o bendra jų vertė siekia 200 tūkst. litų.
2009 metais Konkurencijos taryba klaidinančiomis pripažino 19 reklamų, per 2010-ųjų pirmą pusmetį – 9.
Pagal Lietuvos reklamos įstatymą, už klaidinančią reklamą galima skirti iki 120 tūkst. litų dydžio baudą. Taip pat galima įpareigoti įmonę paneigti klaidinančią reklamą.
“Iš reklamos užsakovo atimame iš neetiškos reklamos uždirbtus pinigus, priverčiame patirti papildomų išlaidų”, – teigia Konkurencijos taryba atstovė viešiesiems ryšiams Palmira Kvietkauskienė.
Pasak jos, Konkurencijos taryba gauna vis daugiau skundų dėl klaidinančios reklamos – šiemet jau gauti 149 skundai. 34 atvejais įmonės sutiko nutraukti klaidinančią reklamą. Buvo skirtos devynios baudos.
“Įmonės, skelbdamos klaidinančią reklamą, tikisi, kad konkurentai ir vartotojai to nepastebės. Šios iliuzijos dažniausiai būna nepagrįstos. Konkurentai ir vartotojai greitai tai pastebi ir praneša mums”, – teigia P. Kvietkauskienė.
Už paslėptą reklamą baudžia Vartotojų teisių apsaugos tarnyba. 2010 metais didžiausia bauda siekė 6,5 tūkst litų. Jei reklama kelia diskusijų dėl etikos, tačiau nepažeidžia įstatymų, tyrimas perduodamas Lietuvos reklamos biurui.