Aug 2 2012 Tyrimas: birželį mažėjo kone visų tinklalapių lankomumas

Gemius

 

Birželį, palyginus su geguže, 24 iš 25 lankomiausių interneto svetainių Lietuvoje auditorija mažėjo. Vienintelio orų tinklalapio “gismeteo.lt” realių vartotojų skaičius kilo (1,84%), skelbia interneto rinkos tyrimų bendrovė “Gemius”.

Pasak tyrimo, palyginamuoju laikotarpiu ypač sumenko naujienų portalų, socialinių tinklų lankytojų ratas.

“Vasaros pradžioje nuosmukis aplanko visą interneto rinką. Tendencijos leidžia manyti, kad po sunkios vasaros rudenį vėl lauks daugumos svetainių kilimas”, – apibendrinama tyrimo “gemiusAudience” ataskaitoje.

Birželį, palyginus su geguže, 3,3% sumažėjo Lietuvos interneto vartotojų. Įprastai mažesnis interneto lankomumas vasarą yra susijęs su atostogomis.

Labiausiai tarp naujienų portalų realių vartotojų skaičius palyginamuoju laikotarpiu mažėjo “alfa.lt” (-16,42%). Šis portalas skaitomiausių tinklalapių reitinge birželį, palyginus su geguže, nukrito per tris pozicijas – nuo šeštos iki devintos vietos.

Naujienų portalo “diena.lt” auditorija menko 15,25%, “balsas.lt” – 11,69%. Mažėjo ir skaitomiausio tinklalapio Lietuvoje “delfi.lt” bei antroje vietoje esančio “15min.lt” realių vartotojų ratas.

Geriausiai iš naujienų portalų birželį sekėsi “lrytas.lt”. Nors auditorija mažėjo (-1,56%), tačiau tinklalapių reitinge šis portalas pakilo iš ketvirtos į trečią vietą.

Apskritai palyginamuoju laikotarpiu sparčiausiai realių vartotojų kiekis mažėjo tinklalapiuose “blogas.lt” ir “demotyvacijos.lt”, atitinkamai po 18,80% ir 18,30%.

Birželį daugumoje portalų sumažėjo ir puslapių peržiūrų skaičius. Didžiausius nuostolius patyrė “demotyvacijos.lt” – jos lankytojai birželį peržiūrėjo 27,71% mažiau puslapių negu gegužę.

“Svetainių puslapių peržiūrų skaičius nėra pastovus, todėl birželio nuosmukis neatrodo netikėtas”, – teigiama tyrimo ataskaitoje. Vieninteliam “lrytas.lt” portalui nesėkmingas birželis nutraukė ilgesnį puslapių peržiūrų augimo laikotarpį.

Bene vienintelis rodiklis, kuris birželį kilo arba liko toks pats daugumoje svetainių, yra vidutinė puslapių peržiūros trukmė.

Nuo 2011 metų rugsėjo iki 2012 metų vasario pagal šį rodiklį pirmavo “lrytas.lt”, o štai nuo vasario lyderio pozicijoje įsitvirtino naujienų portalas “ve.lt”.

Antrą mėnesį iš eilės antroje vietoje randame “vz.lt”, taip pat pastaruoju metu aukštose pozicijose rikiuojasi “krepšinis.net”, “alfa.lt” ir “ekonomika.lt”.

Apskritai tarp svetainių, galinčių pasigirti ilgiausiomis puslapių peržiūromis, yra 6 naujienų portalai (“ve.lt”, “alfa.lt”, “laisvaslaikrastis.lt”, “bernardinai.lt”, “lrytas.lt”, “15min.lt”) ir penki su sportu susijusę tinklalapiai (“krepsinis.net”, “ivartis.lt”, “basketnews.lt”, “eurobasket.lt”, “eurofootball.lt”).

Sporto tematikos populiarėjimą internete, anot tyrimo, lėmė birželį vykęs Europos futbolo čempionatas bei žmonių susidomėjimas nacionalinės vyrų krepšinio rinktinės pasiruošimu atrankinėms rungtynėms į Olimpines žaidynes.

O štai populiariausi lietuviški socialiniai tinklai “one.lt”, “draugas.lt”, “ieškok.lt” į lyderių pozicijas, pagal laiką praleidžiamą tinklalapiuose, nepatenka.

“Tai reiškia, kad vartotojai socialiniuose tinkluose atidaro daug puslapių, tačiau juose neužsibūna. Pavyzdžiui, peržiūrinėja nuotraukas, kitus paveikslėlius, vartotojų profilius”, – aiškinama ataskaitoje.

“gemiusAudience” interneto tyrimas reprezentuoja internautų srautą, ateinantį iš Lietuvos. Atostogaujantieji, dirbantieji ir iš užsienio prie lietuviškų svetainių besijungiantys vartotojai nėra skaičiuojami.

Daugiau: VZ.lt

Comments are closed.

SHARE THE ARTICLE:

Related Articles