Šiemet reklamos rinkos ekspertai prognozuoja tiek bendros rinkos, tiek atskirų media kanalų biudžetų augimą. Didžiausias kilimas numatomas interneto, lauko ir kino reklamai. Prognozuojama, kad šiemet gali augti TV, interneto bei kino reklamos kainos. Tai parodė šių metų vasario mėnesį didžiausios Lietuvoje rinkos ir žiniasklaidos tyrimų bendrovės TNS LT atlikta apklausa, kurioje dalyvavo stambiausių šalyje žiniasklaidos planavimo agentūrų, reklamos davėjų bei žiniasklaidos priemonių savininkai ir vadovai.
„Šiemet vyksiantys Prezidento, Europos Parlamento rinkimai bei euro įvedimas turėtų kilstelėti aukštyn Lietuvos reklamos rinką. Ekspertų teigimu, bendra reklamos rinka šiemet turėtų augti 7 proc. Didžiausias kilimas numatomas interneto, lauko ir kino reklamai, atitinkamai – 13 proc., 6 proc. ir 6 proc.“, – teigė tyrimų bendrovės TNS LT direktorius Gytis Juodpusis.
Pagal ekspertų prognozes, televizijos reklamos rinka 2014 m. turėtų augti 4,5 proc., radijo – 2,5 proc. Reklamos rinkai žurnaluose šiais metais pokyčių nežadama – besitraukiantys tiražai bei rečiau leidžiami dienraščiai lems laikraščių reklamos mažėjimą.
Ekspertai prognozuoja, kad 2014-aisias apie 4 proc. ūgtelės reklamos kainos televizijose ir internete, 2 proc. kino reklamoje. Radijuje žadama kainų stabilizacija. Spaudai ir lauko reklamos kainoms ekspertai pokyčių nenumato.
Vertinant didžiausius reklamos biudžetus turinčius sektorius, reklamos specialistai mano, kad prekybos tinklų reklama turėtų augti ir šiemet. Alaus ir alkoholinių gėrimų reklamai skiriami pinigai galimai mažės. Stabilumas prognozuojamas telekomunikacijų, farmacijos, bankų ir draudimo, gaiviųjų gėrimų, saldumynų, konditerijos ir kavos reklamos biudžetams.
Praėjusiais metais Lietuvos reklamos rinkoje išleistos lėšos siekė 341,2 mln. litų. Palyginus su 2012 m., rinka iš esmės nesikeitė. Pastebėtas tik nežymus 0,6 proc. smuktelėjimas.
„Didžiausius augimo tempus, kaip ir tikėtasi, pernai metais rodė kino ir interneto reklama – 21,4 proc. 14,7 proc. Džiugina, kad atsigavo reklama žurnaluose ir lauko stenduose. Krito laikraščių reklamos apimtys bei sąlyginai mažą dalį rinkos užimanti vidaus reklama. Radijo ir televizijos reklamai skirti biudžetai 2013-iais metais iš esmės liko stabilūs“, – teigė G. Juodpusis.
Media priemonės |
2012, mln. Lt |
2013, mln. Lt |
Pokytis 2013-2012 |
Dalis 2013 |
TV |
164 |
162 |
-1,2% |
47,5% |
LAIKRAŠČIAI |
56 |
50 |
-10,7% |
14,7% |
ŽURNALAI |
35 |
36 |
2,9% |
10,6% |
RADIJAS |
27 |
27 |
0,0% |
7,9% |
LAUKO REKLAMA* |
22,5 |
23,2 |
3,1% |
6,8% |
INTERNETAS** |
34 |
39 |
14,7% |
11,4% |
KINAS*** |
1,4 |
1,7 |
21,4% |
0,5% |
VIDAUS REKLAMA**** |
3,2 |
2,3 |
-28,1% |
0,7% |
Iš viso |
343,1 |
341,2 |
-0,6% |
100,0% |
Anot G.Juodpusio, pernai didžiausią įtaką reklamos rinkai davė greitųjų kreditų, prekybos tinklų reklamos augimas, išaugusi mobiliųjų operatorių teikiamų paslaugų pasiūla. Taip pat ženkliai augo valstybės institucijų ir Europos Sąjungos remiamų projektų reklamos apimtys.
Pernai metais vienam gyventojui tenkantis reklamos žiniasklaidoje lėšų kiekis išliko panašus kaip ir 2012 m. ir sudarė 115 litų.
Lietuvos reklamos rinkos tyrimą TNS LT atliko pagal turimus 2013 m. reklamos monitoringo duomenis, apklausdama rinkos dalyvius, bendradarbiaudama su Lietuvos radijo ir televizijos komisija, žiniasklaidos planavimo agentūromis, šalies komercinėmis televizijomis, Lietuvos nacionaliniu radiju ir televizija, interneto žiniasklaidos asociacija, didžiausiais interneto paslaugų teikėjais, kino, lauko ir vidaus reklamos davėjais, Lietuvos autorių teisių gynimo asociacijos agentūra (LATGA-A).
TNS LT priklauso tarptautinei tyrimų kompanijai TNS Global, kuri turi sukaupusi daugiau nei 60 metų patirtį rinkos tyrimų ir įžvalgų srityje. TNS atstovybės yra įsikūrusios daugiau nei 80-yje pasaulio šalių Europoje, Pietų ir Šiaurės Amerikoje, Azijoje ir Ramiojo vandenyno regione, Afrikoje ir Viduriniuose Rytuose. TNS priklauso vienai didžiausių pasaulyje įžvalgų, informacijos ir konsultacijų grupių „Kantar“.
„Kantar“ grupė vienydama 13 specializuotų kompanijų sugebėjimus ir patirtį, teikia išskirtines ir pokyčiams įkvepiančias įžvalgas tarptautinei verslo bendruomenei bei siekia būti šios srities lyderiu. Grupė veikia 100 šalių ir jungia beveik 29 tūkst. tyrimų ir konsultacijų specialistų. Grupės paslaugomis naudojasi daugiau nei pusė kompanijų, patenkančių į „Fortune“ 500 didžiausių bendrovių sąrašą.
*įskaitant ir lauko vaizdo reklamą ir „Fillboard“ (reklamą ant degalinių degalų pylimo pistoletų) reklamą
** banerinė interneto reklama
*** kino reklama – reklama kino filmų metu
**** vidaus-TV reklama – ekranai prekybos centruose