Sep 26 2011 Sugriežtinta maisto reklamos tvarka

stop

(iš plenarinio seimo posėdžio)

Seimas po svarstymo pritarė Ekonomikos komiteto patobulintam Reklamos įstatymo 14 straipsnio pataisų projektuiNr. XIP-774(2), kuriuo siūloma maisto reklamoje įtvirtinti draudimą nurodyti arba užsiminti apie ligų gydymo ar profilaktines savybes ir kitas savybes, jei nėra Sveikatos apsaugos ministerijos nustatyta tvarka išduoto šią informaciją patvirtinančio specialios paskirties maisto produkto registravimo pažymėjimo, jeigu tokios informacijos pateikimas neatitinka teisės aktuose nustatytų reikalavimų. Komitetas pritarė  siūlymams papildyti minėtą straipsnį dar  trimis dalimis, kuriomis turėtų būti  įtvirtinti šie reikalavimai: maisto reklamoje nurodyti, jog maistas yra genetiškai modifikuotas, jeigu pagal teisės aktų nustatytus reikalavimus jį ženklinant turi būti pateikiama informacija apie tai, kad maistas – genetiškai modifikuoti organizmai, kad maisto sudėtyje arba jo sudedamosiose dalyse yra genetiškai modifikuotų organizmų, kad maistas pagamintas iš genetiškai modifikuotų organizmų arba jo sudėtyje yra iš genetiškai modifikuotų organizmų pagamintų dalių; maisto produktų, kurie pagal teisės aktus negali būti tiekiami bendrojo lavinimo mokyklose mokiniams maitinti, reklamoje įrašyti įspėjamąjį tekstą apie tai, kad maitinimasis tokiais maisto produktais gali būti  nepalankus sveikatai; uždrausti nurodyti energinius gėrimus kaip rėmėjus ar kitaip juos reklamuoti švietimo, mokslo ir ugdymo įstaigose, kurias lanko jaunesni kaip 18 metų asmenys; drausti reklamos tikslais nemokamai platinti energinius gėrimus asmenims, jaunesniems nei 18 metų.

Po svarstymo projektui Nr. XIP-774(2) pritarė 45 Seimo nariai, 5 susilaikė.

Seimas po svarstymo atmetė kitą Reklamos įstatymo pataisų projektą Nr. XIP-651, kuriuo buvo siūloma nustatyti mažiausius atstumus tarp reklaminių stendų, statomų toje pat kelio pusėje prie automagistralių ir krašto kelių, suvienodinti minėtų stendų dydį bei jų išdavimo tvarką. Atsižvelgiant į svarstymo komitete metu gautas pastabas, taip pat į tai, kad Reklamos įstatyme nustatyti bendrieji išorinės reklamos įrengimo reikalavimai, o detalius išorinės reklamos įrengimo reikalavimus ir leidimų įrengti išorinę reklamą išdavimo tvarką nustato šio įstatymo įgyvendinamieji teisės aktai, Švietimo, kultūros ir mokslo komitetas pasiūlė projektą atmesti. Už tokį siūlymą balsavo 49 Seimo nariai, 1 susilaikė.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *