By: delfi.lt
Per pirmąjį šių metų pusmetį didžiausia nuosmukį patyrė reklama spaudos leidiniuose, o bendram rinkos kritimui nepasidavė lauko video ir kino reklamos. Tokius duomenis pateikia rinkos tyrimų bendrovė “TNS Gallup”.
Televizijos reklamos apimtys, lyginant 2008 ir 2009 metų pirmojo pusmečio rezultatus, sumažėjo 4,08 proc. Per pirmuosius šešis šių metų mėnesius televizijoje buvo ištransliuota beveik 8,3 milijono sekundžių reklamos, daugiau kaip 363 tūkstančiai reklaminių klipų.
Spaudoje reklamos apimtys lyginant su 2008 metais nukrito: pirmo pusmečio reklamos plotas laikraščiuose sumažėjo 29,8 proc., žurnaluose – 31,4 proc. Laikraščiuose buvo išspausdinta 10 milijonų, žurnaluose – daugiau kaip 3,7 milijono kvadratinių centimetrų reklamos.
Radijo stotys per šių metų sausio-birželio mėnesius transliavo beveik 1,9 milijonus sekundžių reklamos ir tai buvo 19,4 proc. reklamos mažiau negu per 2008-ųjų pirmąjį metų pusmetį.
Lauko reklamos vidutinis vienos dienos plotas, lyginant 2009 ir 2008 metų pirmojo pusmečio duomenis, buvo 10,8 proc. mažesnis.
Lauko video reklamos ACM (Actual City Media) vaizdo ekranuose buvo transliuota beveik 3 milijonai sekundžių reklamos. Palyginus su 2008 metų sausio-birželio mėnesių duomenimis, lauko video reklamos apimtis sekundėmis padidėjo 15,8 proc.
Šių metų sausio-birželio mėnesiais, skaičiuojant gross (reklamos skelbimo žiniasklaidoje išlaidos, skaičiuojamos naudojant oficialius žiniasklaidos tiekėjų kainininkus, neatsižvelgiant į jokias galimas apimties ir kitas nuolaidas, kurias žiniasklaidos tiekėjai gali suteikti reklamos užsakovams) reklamos pajamas, internetas surinko 17,7 proc. mažiau negu kad pernai tuo pačiu laikotarpiu.
Lyginant su 2008 metų pirmuoju pusmečiu, šiais metais reklaminių klipų transliacijai kine išleista 76 proc. gross reklamos pinigų daugiau. Matuojamu laikotarpiu išaugo kino teatrų skaičius ir atidarytos 3D kino salės.
Per pirmąjį šių metų pusmetį Fillboard – reklamai ant degalinių degalų pylimosi pistoletų – išleista 0,5 proc. gross reklamos pinigų daugiau nei per 2008 metų sausio-birželio mėnesius.
Per pirmąjį šių metų pusmetį gross reklamos pinigais reklamai vidaus ekranuose buvo išleisti 9,3 milijonai litų.
Duomenys pateikiami tik iš “TNS Gallup” registruojamų žiniasklaidos priemonių sąrašo.