Verslininkai ir jų samdomos viešųjų ryšių bei reklamos agentūros jau sėdo studijuoti Europos Komisijos patvirtinto maistingumo ir sveikatingumo teiginių sąrašo. Nuo to, kaip sugebės jais pasinaudoti, priklausys jų produktų patrauklumas.
Europos Komisija patvirtino 222 teiginių apie maisto produktų sveikumą sąrašą. Mokslininkų rekomendacijomis pagrįstas sąrašas bus taikomas visoje ES, o maisto produktų gamintojai prie jų prisitaikyti turės per artimiausią pusmetį.
Komentuojama, kad gera žinia laukia pienininkų, kadangi nė vieno teiginio apie bifido bakterijų naudą organizmui Europos Komisija nepatvirtino. Taigi po perinamojo laikotarpio galime nebematyti reklamų, kad „Activia“ ar „Actimel“ padeda virškinimui ar stiprina imuninę sistemą. Paaiškėjo, kad tokiems teiginiams pritrūko mokslinių įrodymų. Užtat konkurencijos sąlygos visiems pieno produktų gamintojams bus geresnės.
Tačiau bus galima skelbti, kad produktas, kuriame yra ne mažiau kaip 80 miligramų vitamino C, yra vitamino C šaltinis, arba produktas, turintis ne mažiau 800 miligramų kalcio, yra kalcio šaltinis.
Taip pat, anot ekspertų, rugių skaidulos neturi įtakos cholesterolio kiekiui kraujyje, propolis nepadeda burnos, dantų ir dantenų sveikatai, taip pat neramina skrandžio ar žarnyno.
Gediminas Krutulis, sausus pusryčius gaminančios UAB „Naujasis Nevėžis“ vadovas, tikisi, kad naujasis sąrašas ne tik drausmins, bet ir leis parodyti produkto pranašumą, išskirti jį iš kitų.
***
Temos analizė pateikiama dienraštyje „Verslo žinios“.