Rinkos ir žiniasklaidos tyrimų kompanijos TNS LT atlikta reklamos monitoringo analizė parodė, kad šiemet sausio – birželio mėnesiais bendros reklamos apimtys Lietuvoje paaugo 2,9 proc lyginant su pernai analogišku laikotarpiu.
Didžiausių reklamuotojų produktų grupėse nesikeitė – per pirmuosius šešis šių metų mėnesius daugiausiai reklamos generavo prekybos tinklai, mobiliojo ryšio bendrovių mokėjimo kortelės ir greitieji kreditai. Tačiau pasikeitė didžiausių reklamuotojų trejetukas, kurį šį pusmetį papildė „Omnitel“. Pirmųjų dviejų pozicijos nesikeitė – „Tele2” bei „Studio Moderna”.
Per pirmus šešis šių metų mėnesius pastebėtas nežymus TV reklamos augimas, iki 2,6 proc. Augimui įtakos turėjo TV kanalo „RTR Planeta”, kuris pradėtas matuoti nuo 2013 metų kovo mėnesio, apimtys. Be šio kanalo duomenų, TV reklamos laikas smuktelėjo 0,5 proc. Per šį laikotarpį televizijoje buvo ištransliuoti 644 tūkst. reklaminių klipų.
Tuo metu spaudos reklamos apimtys krito 7,4 proc. Laikraščiuose reklamos ploto mažėjimas buvo 9 proc., žurnaluose reklamos plotas krito 4,1 proc. Laikraščiuose buvo išspausdinta 6 mln. 526 tūkst., žurnaluose – 3 mln. 283 tūkst. kv.cm. reklamos.
Šių metų tendencija – labiausiai auga reklamos radijuje, kur per pirmus šešis šių metų mėnesius buvo ištransliuota 3 mln. 238 tūkst. sekundžių reklamos, kas yra 38,2 proc. daugiau nei pernai. Didesnį augimą lėmė šių metų pradžioje pradėta matuoti ZIP FM radijo stotis, taip pat – išaugęs radijo žaidimų kiekis. Lyginant radijų stočių sąrašą be ZIP FM, per radijo reklamos laikas išaugo 24,1 proc., rašoma TNS LT pranešime spaudai.
TNS LT šiemet užfiksavo 19,7 proc. daugiau reklamos negu per 2012 metų sausį-birželį. Iš viso šiemet buvo užfiksuota 2 mln. 207 tūkst. reklamos vienetų.
Lauko reklamos vidutinis vienos dienos plotas, lyginant šių ir praėjusių metų pirmojo pusmečio duomenis, krito 22,1 proc.
Lauko video reklamos ekranuose buvo transliuota 1 mln. 787 tūkst. sekundžių reklamos. Palyginus su praėjusiais metais, lauko video reklamos apimtis sekundėmis krito beveik penktadaliu – 17,9 proc.
Labiausiai smuko, iki 26,6 proc., reklamos apimtys ant degalinių degalų pylimosi pistoletų, kur per pirmus šešis šių metų mėnesius 22,7 tūkst. reklaminių lipdukų.
Taip pat mažėjo vidaus TV reklamos kiekis. Lyginant 2013 ir 2012 metų sausio-birželio mėnesių duomenis, mažėjimas siekė 11,8 proc.
Kino reklama per pirmąjį pusmetį, lyginant su 2012 metų sausiu-birželiu, augo 17,7 proc. Šiais metais buvo parodyta 146 tūkst. reklaminių klipų.
Šaltinis: Delfi.lt