Aug 5 2011 Pasityčiojimas iš konkurencijos

patycios

Lietuvos komunikacijos agentūrų asociacija (KOMAA) piktinasi, kad Tarptautinio Vilniaus oro uosto (TVOU) rinkodaros paslaugų pirkimo konkursas parodė, jog valdininkiškas uolumas, klijuojant kartelio etiketę reklamos agentūroms dėl simbolinio 3 tūkst. litų konkursinio mokesčio, privedė prie situacijų kai be jokios konkurencijos išdalinami mokesčių mokėtojams priklausantys 25 mln. litų.
„Situacija apgailėtina. Jei balandžio pradžioje kalbėjome apie rinkos oligopoliją, TVOU konkursas pademonstravo, kad tokie sprendimai sukuria net ne oligopoliją, o monopoliją“,- sako Lietuvos komunikacijos agentūrų asociacijos (KOMAA) valdybos pirmininko pavaduotojas Saulius Šukaitis.
Viešųjų pirkimų tarnybai (VPT) įpareigojus Tarptautinį Vilniaus oro uostą nutraukti preliminarias sutartis su trimis reklamos ir viešųjų ryšių bendrovių konsorciumais, konkurso laimėtoju liko tik viena bendrovė, su kuria bus sudaroma sutartis dėl 25 mln. litų vertės projekto.
„Dar balandžio mėnesio pradžioje kreipėmės į įvairias institucijas, siekdami atkreipti dėmesį, kad toks Konkurencijos tarybos (KT) sprendimas sukūrė rimtus apribojimus konkurencijai turėsiančius dar rimtesnes pasekmes. Tačiau atsimušėme į abejingumo sieną. Buvo sudarytos darbo grupės, atliekami tyrimai, bet iki šiol negavome jokių aiškių atsakymų. Peršasi tik viena išvada – situacija kai kam yra labai palanki. Ir TVOU konkursas yra ne vienintelis, kuriame gali būti visiškai panaikinta konkurencija“, – teigia S. Šukaitis.
KOMAA su prašymu spręsti susidariusią padėtį artimiausiu metu ketina kreiptis į LR Prezidentę Dalią Grybauskaitę.
VPT įpareigojo Tarptautinį Vilniaus oro uostą nutraukti preliminariąsias sutartis su UAB „VIA Media“, UAB „Media House“ ir UAB „Baltijos viešųjų ryšių grupė“. Bendrovės dar prieš sutarčių pasirašymą informavo TVOU apie KT bylos baigtį ir prašė leisti keisti konsorciumo partnerius, kurie yra bausti už draudžiamus susitarimus. Tačiau toks sutikimas nebuvo gautas.
„Šiame konkurse stebimi ir kiti įdomūs sutapimai. Konkurso sąlygos buvo rengtos 2010 m. pavasarį kai dar nebuvo aiški Konkurencijos tarybos ir KOMAA bylos baigtis. Kartu su konkurso sąlygomis pateiktos paslaugų pirkimo sutarties projekte maždaug penktadalis vietos skiriama išsamiai aptarti situacijai, kuri būtų, jei paslaugų tiekėjai nebeatitiktų kvalifikacijos reikalavimų. Taigi, pagal sutartį įsitesėjus KT sprendimui, reklamos agentūros ne tik nebegalėtų sudaryti pagrindinės sutarties, bet ir turėtų susimokėti apie 1 mln. litų baudų dėl to, kad nebeatitinka kvalifikacijos. Tai rodo, kad KOMAA bylos baigčiai galėjo būti ruoštasi dar prieš pusantrų metų“, – sako S. Šukaitis.
25 didžiausioms Lietuvos reklamos agentūroms kelias dalyvauti viešuosiuose pirkimuose buvo užkirstas šių metų kovo mėnesį kai Lietuvos Vyriausiasis administracinis teismas baigė nagrinėti Konkurencijos tarybos ir Lietuvos komunikacijos agentūrų asociacijos (KOMAA) bylą. Teismas nutarė, kad KOMAA nariai, nustatydami konkursavimo tvarką, pažeidė Konkurencijos įstatymą.
Pasak KOMAA, Konkursavimo tvarka KOMAA buvo nustatyta dar 2003 m., siekiant apsaugoti turimas žinias, kūrybines idėjas ir gauti kompensaciją už konkurso metu sukurtą produktą. Pagal šią tvarką klientas, rengiantis konkursą komunikacijos paslaugoms, galėdavo nemokamai pasirinkti agentūrą pagal prisistatymą arba prašyti atlikti specialią užduotį, dėl ko būdavo prašomas pasirašyti konkursavimo sutartį ir sumokėti nelaimėjusiems dalyviams sutartą patirtų išlaidų kompensaciją, kuri dažniausiai siekdavo apie 3000 litų. Tokia konkursavimo tvarka, egzistuoja praktiškai visose Vakarų Europos valstybėse ir yra rekomenduojama EACA (Europos komunikacijos agentūrų asociacijos).

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *