Jun 11 2012 „CCS“ vartotojų tyrimų sistema – jau Lietuvoje

CCS

Reklamos ir žiniasklaidos planavimo rinka daugeliu atvejų Lietuvoje vis dar remiasi tradiciniu auditorijos skirstymu pagal demografinius požymius. Užsienio praktikoje jau ne vienerius metus į tyrimo metodologijas įtraukiami ir psichografiniai bei elgsenos kriterijai, kurie leidžia sudaryti tikslesnį vartotojo portretą. Tokio detalesnio tikslinės grupės išskyrimo poreikis vis dažniau sulaukiamas ir iš Lietuvos reklamos užsakovų.

Pagrindinis detalaus kliento profilio išskyrimas reikalingas tam, kad būtų galima ypač tiksliai parinkti jiems tinkamiausią komunikacijos žinutės turinį, formą, kontakto laiką, trukmę bei žiniasklaidos kanalą. Tokiu būdu žymiai efektyviau paskirstomas reklaminės kampanijos biudžetas ir pasiekiami tik „tikrieji“, „vertingiausieji“ klientai. Taip pat galima lengviau ir tiksliau išmatuoti realų kampanijos poveikį išsikeltiems tikslams – pardavimų skatinimui, prekės ženklo žinomumo didinimui ar pan.

Tarptautinė reklamos ir žiniasklaidos planavimo agentūrų grupė „Aegis Media“, Lietuvoje valdanti dvi žiniasklaidos planavimo agentūras „Carat“ ir „Vizeum“, dar 1999 m. Jungtinėje Karalystėje sukūrė šiuos klientų poreikius patenkinančią vartotojų tyrimų sistemą – „CCS“ („Consumer Connection System“). Nuolat tobulinta dabar ji pristatoma ir Lietuvoje.

„Džiaugiamės, kad, būdami tarptautinio tinklo dalimi, galime perimti kolegų iš kitų šalių patirtį ir pasiūlyti klientams šią užsienyje jau patikrintą, bet Lietuvoje dar visiškai naują tyrimų sistemą. Jos pagalba galėsime kurti dar daugiau vertės savo klientams“, – teigia žiniasklaidos planavimo aganetūros „Carat“ direktorė Rita Jermakaitė.

„CCS“ – integruota dviejų pakopų vartotojų tyrimų sistema, suteikianti galimybę ypač tiksliai ir išsamiai išsigryninti tikslinę klientų auditoriją pagal įvairius netradicinius kriterijus, naudojant tik vieną duomenų šaltinį. Šalia standartinių demografinių kriterijų taip pat vertinami per 200 skirtingų  vartotojų požiūrių ir nuostatų, per 40 pomėgių ir interesų sričių, 30 mėgstamų sporto šakų. Tokiu būdu išsiaiškinamas potencialių klientų gyvenimo būdas, asmeninės savybės, elgesys, požiūriai į įvairius klausimus – visa tai, kas turi reikšmingos įtakos sprendimų, susijusių su pirkimu, priėmimui.

Pirmajame tyrimo etape apklausiami 3000 Lietuvos gyventojų, kurių amžius nuo 15 iki 64 m., o antrajame etape, pagal kiekvienos įmonės poreikius, iš šių respondentų apklausiama mažesnė tikslinės grupė, įprastai 500-1000 žmonių, siekiant išsiaiškinti detalesnes jų charakteristikas.

„Ši sistema turi 3 aiškius išskirtinumus lyginant su kitais traciniais tyrimais. Pirmiausia, ji leidžia nusistatyti žymiai detalesnį tikslinės grupės vartotojų profilį. Taip pat, naudojant šią sistemą, abiejų tyrimų etapų duomenys yra gaunami iš tų pačių respondentų, taigi mažėja paklaidos galimybė lyginant su tais tyrimais, kurių metu apklausiami skirtingi vartotojai. Na ir trečias, bet ne mažiau svarbus momentas –  gauti panašaus detalumo duomenis naudojant kitus Lietuvoje siūlomuss rinkos tyrimus gali kainuoti 3-5 kartus brangiau“, -  pažymi Saulius Šukaitis, žiniasklaidos planavimo agentūros „Vizeum“ vadovas Lietuvoje.

Šia sistema kitose šalyse jau naudojasi tokios įmonės kaip „Cocal-Cola“, „Procter & Gamble“,  „Nokia“, „Adidas“, „Kellog’s“, „Beiersdorf“, „DNB“ bankas, „Philips“, „Danone“, „Johnson & Johnson“, „Renault“, „Vodafone“, „Ferrero“.

„Aegis Media“ planuojamos investicijos į „CCS“ sistemą Lietuvoje gali siekti 150000 Lt.

Comments are closed.

SHARE THE ARTICLE:

Related Articles