Mar 26 2012 TNS LT: žiniasklaidos reklamos rinka atsitiesia

tns

Lietuva. Rinkos tyrimų bendrovės TNS LT duomenimis, praėjusius metus žiniasklaidos reklamos rinka augo 5 proc. Iš viso 2011 m. reklamai įvairiose žiniasklaidos priemonėse buvo išleista daugiau nei trečdalis milijardo. Ekspertai prognozuoja reklamos rinkos augimą ir šiais metais, tačiau lėtesnį nei pernai.

 „Tai pirmas teigiamas rinkos rezultatas nuo 2009 m. nuosmukio, kuomet buvo užfiksuotas 39,2 proc. kritimas, o 2010 m. – 1,5 proc. Kaip įprasta, didžiausią reklamos rinkos pyrago dalį atsiriekė televizija, sparčiausiai augo interneto reklama, sudėtingiausia situacija išliko spaudoje. Šiuo metu žiniasklaidos rinkoje stebime skaitmeninių technologijų spaudimą tradicinei žiniasklaidai – spaudai, radijui ir televizijai. Manome, kad televizijai skaitmeninės eros iššūkiai gali suteikti daugiau galimybių nei pavojų. Tuo metu kitų tradicinės žiniasklaidos priemonių savininkai ateityje bus tiek sėkmingi, kiek sugebės atrasti modernias technologijas bei pritaikyti jas savo versle“, – teigė tyrimų bendrovės TNS LT direktorius Gytis Juodpusis.

Media priemonės 2010, mln. Lt 2011,mln. Lt Pokytis proc. 2010-2011 Dalisproc.
TV 153 162 5.9% 47.5%
RADIJAS 26 27 3.8% 7.9%
LAIKRAŠČIAI 60 60 0.0% 17.6%
ŽURNALAI 34 35 2.9% 10.3%
LAUKAS * 22 24 9.1% 7.0%
INTERNETAS 25 28 12.0% 8.2%
KINAS 0.9 1 11.1% 0.3%
VIDAUS TV 3.7 3.7 0.0% 1.1%
Iš viso 324.6 340.7 5.0% 100.0%
* Lauko statinė, lauko vaizdo ir reklaminių gaubtų reklama    

 

 Šių metų pradžioje rinkos tyrimų bendrovės TNS LT atlikta apklausa parodė, kad šiemet Lietuvos reklamos rinka turėtų augti 2,6 proc. Didžiausias augimas žadamas interneto – 13,9 proc. – ir kino – 7,1 proc. – reklamai. Nuosaikesniu augimu pasižymės žurnalų, lauko, radijo ir TV rinkos dalys, kurios ūgtels nuo 1 iki 2 proc. Laikraščiams žadamas 5 proc. kritimas.

Kalbant apie atskiras veiklos kategorijas, dauguma reklamos rinkos ekspertų geriausias perspektyvas 2012 metais numato bankų ir farmacijos sektoriams. Šiemet taip pat turėtų augti prekybos tinklų, konditerijos gaminių, telekomunikacijų, gaiviųjų ir alkoholinių gėrimų reklamos rinkos.

Baltijos šalių reklamos rinkos. Iš viso praėjusiais metais Baltijos šalių reklamos rinkos generavo 827,9 mln. litų (239,8 mln. eurų) pajamų. Daugiausiai lėšų reklamai buvo išleista Lietuvoje – 340,7 mln. litų (98,7 mln. eurų). Tuo metu didžiausiu augimu – 9 proc. – pasižymėjo Estija, surinkusi 249,3 mln.litų (72,2 mln. eurų).

  Lietuva Latvija Estija Baltijos šalys
2011 metai
Mln. eurų 98.7 68.9 72.2 239.8
Augimas 5% 5% 9% 6%
  suma dalis 2011/10 suma dalis 2011/10 suma dalis 2011/10 suma dalis 2011/10
TV 46.9 47.5% 5.9% 31.1 45.1% 6.3% 22.9 31.6% 8.5% 100.8 42.1% 6.6%
Radijas 7.8 7.9% 3.8% 7.3 10.6% -3.3% 7.2 9.9% 10.7% 22.3 9.3% 3.4%
Laikraščiai 17.4 17.6% 0.0% 7.3 10.6% -0.5% 19.8 27.3% 4.3% 44.4 18.5% 1.8%
Žurnalai 10.1 10.3% 2.9% 6.7 9.7% 14.7% 4.6 6.4% 11.1% 21.4 8.9% 8.1%
Laukas 8.0 8.1% 7.8% 6.4 9.3% -1.9% 6.6 9.2% 15.2% 21.1 8.8% 6.7%
Internetas 8.1 8.2% 12.0% 9.8 14.2% 16.7% 11.2 15.5% 16.0% 29.1 12.1% 15.1%
Kinas 0.3 0.3% 11.1% 0.3 0.5% -26.8% NA NA NA 0.6 0.3% -12.9%

Comments are closed.

SHARE THE ARTICLE:

Related Articles