Jan 1 2008 Reklamos rinka Lietuvoje pernai augo 9,1%

piggybank

By: vz.lt

Pernai reklamos rinka žiniasklaidoje augo 9,1%. Įskaičiuojant žiniasklaidos kanalų apimties ir kitas nuolaidas iš viso per praėjusius metus Lietuvoje reklamai žiniasklaidoje išleista 542,2 mln. Lt, praneša nuomonės ir rinkos tyrimų bendrovė „TNS Gallup“.

„Duomenys rodo, kad reklamos apimtis gana sparčiai augo pirmąjį 2008 m. pusmetį. Deja, trečiajame metų ketvirtyje pastebėjome nerimą keliančias tendencijas  – reklamos ėmė mažėti visuose žiniasklaidos kanaluose, išskyrus lauko reklamą, internetą bei reklamą ant degalinių pylimosi pistoletų. Nepaisant artėjančio kalėdinio laikotarpio, ketvirtasis metų ketvirtis taip pat nebuvo palankus reklamos rinkai. Pavyzdžiui, televizijos reklamos apimtis, lyginant su trečiuoju metų ketvirčiu, augo tik 4,7%“, – pasakoja Gytis Juodpusis, „TNS Gallup“ media direktorius.

Pernai palyginti su 2007 m., reklamai radijuje skirtos lėšos išaugo 14,7% iki 39 mln. Lt, lauko reklamai, įvertinus reklamą ant degalinių pylimosi pistoletų, – 12,5% iki 36 mln. Lt,  žurnalams – 10,2% iki 70 mln. Lt, laikraščiams – 8,9% iki 135 mln. Lt., televizijai 1,8% iki 231 mln. Lt.

Tuo tarpu kino reklamos rinka augo sparčiausiai – 140% iki 1,2 mln. Lt, interneto reklamos rinkos augimas sudarė 87,5% iki 30 mln. Lt.

Pernai aktyviausiai reklamavosi mobiliojo ryšio operatoriai, farmacijos bendrovės, prekybos tinklai, buities higienos priemonių, gėrimų gamintojai, koncertų, renginių organizatoriai, alkoholinių gėrimų, maisto gamintojai, finansų institucijos. Didžiausi reklamos užsakovai pernai buvo „Procter&Gamble“, „Tele2“, „Omnitel“, „Reckitt-Benckiser“, „Coca-Cola“, „Maxima LT“, „Danone group“, „Bitė“, „Unilever“, “L’Oreal”.

2009 m. prognozės

Tačiau prognozuojama, kad šiemet reklamos rinka mažės 27%*, tai parodė „TNS Gallup“ šių metų sausio-vasario mėnesiais atlikta žiniasklaidos planavimo agentūrų, žiniasklaidos priemonių savininkų ir vadovų apklausa. Anot jų, televizijos reklamos rinka mažės 24%, radijo – 21%, laikraščių – 30%, žurnalų – 26%, lauko reklamos rinka – 27%, kino reklamos rinka – 24%. Prognozuoja, kad 2009 m. augs tik interneto reklamos rinka – 17%.

*Carat pastaba – įvertinus straipsnyje pateiktas 2008-ų m. reklamos išlaidų sumas bei rinkos prognozės skaičius, bendras rinkos mažėjimas 2009-ais m. turėtų sudaryti 23% (vietoj skelbiamų 27%).

Comments are closed.

SHARE THE ARTICLE:

Related Articles