Mobiliosiose interneto svetainėse reklama yra 1,5–2 kartus brangesnė nei įprastame internete, bet išmaniųjų telefonų savininkai tris keturis kartus dažniau susivilioja paspausti reklaminius skydelius, nes pačių reklamų mobiliesiems įrenginiams skirtose interneto svetainių versijose dar negausu.
Tai viena iš reklamos agentūrų grupės „Aegis Media“ surengtoje konferencijoje „F5“ pristatytų įžvalgų. Konferencijoje apžvelgtos skaitmeninės rinkodaros tendencijos. Ši grupė Lietuvoje valdo agentūras „Carat“ ir „Vizeum CMS“.
„Mobiliųjų svetainių reklamos rinka Lietuvoje žengia pirmuosius žingsnius, pradėti skaičiuoti lankytojai mobiliajame internete, tai leidžia išmatuoti tokios reklamos formos atsiperkamumą“, – sako Tomas Čerkasas, reklamos planavimo agentūrų grupės „Aegis Media“skaitmeninių projektų vadovas. Daugiausia unikaliųjų lankytojų per mėnesį apsilanko mobiliuosiuose naujienų portaluose „m.lrytas.lt“, „m.delfi.lt“ ir „m.15min.lt“.
„Reklama mobiliuosiuose naujienų portaluose kainuoja 1,5–2 kartus daugiau nei reklama internete, bet vartotojai jos nuorodas spaudžia tris keturis kartus dažniau nei reklamas internete. Tokios susidomėjimo priežastis – mažesnė reklamos apimtis mobiliojo interneto svetainėse“, – dėsto „Aegis Media“ skaitmeninių projektų vadovas. Jis remiasi „Carat“ bei „Vizeum“ klientų reklamos kampanijų statistika.
„Insight Express“ duomenimis, reklaminis skydelis mobiliojo interneto svetainėse yra 15 procentinių punktų pastebimesnis nei internete. Tyrimo, vykdyto 2007 m. lapkritį–2010 m. gruodį, duomenimis, reklaminius skydelius internete pastebi 8% auditorijos, mobiliojo interneto svetainėse – 23%.
Ponas Čerkasas atkreipia dėmesį, kad reklamuojantis mobiliajame internete būtina sukurti mobiliosios svetainės versiją, nes įprastos interneto svetainės mobiliajame ekrane nematomos.
Tinklai aplenks naujienas
Iš viso internete žmonės Lietuvoje vidutiniškai praleidžia tris valandas per dieną. Pirmoji internautų aktyvumo banga – 8–10 val., o antroji – 19.30–21.30 val.
Populiariausia veikla – naudojimasis paieškos sistemomis, el. paštu, naršymas interneto portaluose. Sparčiai populiarėja el. prekyba. TNS LT duomenimis, 2011 m. internete pirko 35,8% Lietuvos internautų, o 2009 m. šis skaičius siekė 23,7%. Pagrindiniai pirkėjai – 20–39 metų.
„Tyrimai rodo, kad el. paštas praranda svarbą visame pasaulyje. Taip pat mažėja portalų lankytojų skaičius, didėja socialinių tinklų populiarumas“, – tendencijas brėžia p. Čerkasas.
Tyrimų bendrovė „ComsCore“ prognozuoja, kad šiais metais vartotojų įsitraukimas į socialinius tinklus pralenks įsitraukimą į naujienų portalus (įsitraukimas matuojamas pagal medijoje praleidžiamą laiką, aktyvumą joje).
Tyrimų bendrovės „Gemius“ duomenimis, populiariausiame portale Lietuvoje „Delfi“ balandį apsilankė 1,02 mln. unikaliųjų lankytojų – 9% mažiau nei pernai balandį (1,11 mln.). O socialiniame tinkle „Facebook“ šiuo metu užsiregistravę 1,03 mln. internautų – per pusmetį šis kaičius padidėjo 29%. „Aegis Media“ skaičiuoja, kad Lietuvoje kas valandą šiame tinkle užsiregistruoja 15 naujų vartotojų.
Kampanijų klaidos
„Reklamos kampanijų kūrėjai turėtų atkreipti dėmesį, kad nemaža dalis „Facebook“ vartotojų yra nauji ir dar nesusipažinę su kitų įmonių veikla šioje erdvėje ir šio tinklo galimybėmis“, – teigia Mantas Povelauskas, „Aegis Media“ skaitmeninių projektų vadovas. Pasak jo, socialiniame tinkle besireklamuojančios bendrovės turi stengtis auditorijai pateikti įdomaus turinio, kuris skatintų žmones reaguoti, bendrauti su įmone.
„Jokiu būdu negalima kurti netikrų konkursų ar siūlyti vartotojams svetimo turinio. Jie neis pas jus skaityti kitų šaltinių informacijos“, – perspėja p. Povelauskas. Pagrindinės internete besireklamuojančių bendrovių klaidos – reklaminiai skydeliai dedami kriminalinių naujienų puslapiuose arba skydeliuose nematyti produkto, paslaugos ar bendrovės logotipo.